Sistemul de tractare Tugger și aprovizionarea sincronizată cu materiale sunt o componentă importantă a logisticii de producție cu valoare adăugată și orientată spre client – acest lucru a fost recunoscut de mult de industria auto.
Acestea impreuna cu o aprovizionare sincronizată cu materiale sunt o componentă importantă a logisticii de producție cu valoare adăugată și orientată spre client – acest lucru a fost recunoscut de mult de industria echipamentelor de ridicat.
Din acest motiv, Clark a lansat un sistem de tow tractor care se adresează în mod specific cerințelor specifice ale clienților industriali. Cu trenul Clark Tugger, transporturile de materiale pe distanțe mai mari pot fi organizate eficient, sigur și extrem de flexibil.
Tow tractor Clark Tugger este disponibil ca o soluție all-in-one. Se compune din tractorul de remorcare Clark CTX40-70 cu o capacitate de remorcare de 4 sau 7 t și remorcile CTR01 și CTR02. Remorca CTR01, proiectată ca un singur cadru în U, este construită pentru clienții care trebuie să transporte în principal paleți euro. Poate găzdui un cărucior mobil pe care pot fi transportați euro paleți (1200 x 800 mm) cu o capacitate maximă de încărcare de 1200 kg.
Remorca CTR02 dublă poate transporta atât europaleti, cât și alte tipuri de paleți folosiți în mod obișnuit în industrie. Prin intermediul unui suport interior glisant, operatorul poate alege în mod flexibil între un cărucior de 1600 x 1000 mm cu o capacitate de încărcare de până la 1600 kg sau două cărucioare pentru transportul europaletelor cu o greutate de 800 kg fiecare.
Se încarcă din ambele părți fără eforturi mari
Remorcile Clark permit încărcarea ergonomică de pe ambele părți până la o înălțime totală de 1400 mm per cărucior. Indiferent de ce parte, operatorul poate împinge cărucioarele cu rulare lină în sistemul de ridicare al cadrului fără prea mult efort, care apoi se blochează automat în poziție. Un alt avantaj este că operatorul poate merge pe cadru pentru a ajunge la cealaltă parte a remorcii. Sistemul de ridicare electrică a remorcii necesită întreținere redusă și are o înălțime de ridicare de 60 mm. Un mecanism de blocare asigură fixarea sigură a cărucioarelor în cadru. Un dispozitiv de imobilizare împiedică pornirea tow tractor atunci când liftul este coborât.
Pentru cuplarea și decuplarea remorcilor, este disponibilă o cuplare cu eliberare de la distanță, în plus față de cuplarea standard a remorcii fără eliberare de la distanță. Acest lucru are avantajul că acest tow tractor poate cupla și decupla în mod automat remorci suplimentare: poate,de exemplu, după livrarea materialelor la destinație, decupla remorcile și cupla automat remorcile goale care așteaptă acolo urmatorul transport. Tow tractor poate fi astfel integrat flexibil în alte procese de producție.
Urmărire precisă în timpul tuturor manevrelor de conducere
Remorcile Clark sunt proiectate pentru a fi foarte subțiri și robuste. Acest lucru face ca acest tow tractor să fie extrem de compact, iar operatorul să aibă o imagine de ansamblu bună. Cu toate acestea, stabilitatea direcțională perfectă a trenului de remorcare e este deosebit de remarcabilă. Acest lucru este garantat de roțile direcționate electric din modulul punții spate: o remorcă o urmează pe cealaltă exact pe o bandă, atât pe o linie dreaptă, cât și la virare. Ca rezultat, trenul de remorcare necesită o zonă de trafic redusă și poate fi utilizat în siguranță chiar și în cele mai înguste spații.
CTR01 necesită doar o lățime de culoar de 2000 mm pentru o curbă de 90 °. Pentru CTR02, lățimea minimă a culoarului necesară pentru o curbă de 90 ° în aceleași condiții este de 2500 mm. Lățimea culoarului pentru o curbă de 180 ° (întoarcere în U) este de 4500 mm pentru CTR01 și 5500 mm pentru CTR02.
Flexibilitate ridicată în selecția remorcii
Inima sistemului modular de tow tractor este sistemul de direcție electric autonom. Acest lucru nu numai că nu necesită întreținere, dar oferă și avantajul că folosește informații despre senzori măsurate direct pe axă. Informațiile mecanice, hidraulice sau de direcție electrică nu sunt direcționate prin remorci și, prin urmare, nu trebuie luate în considerare la proiectarea modulelor de încărcare. Sistemul modular permite configurabilitate gratuită, practic fără restricții de proiectare. Aceasta înseamnă că pot fi luate în considerare cerințele individuale ale clienților. Clientul poate schimba cu ușurință remorci printr-o interfață standardizată. Acest lucru are avantajul că diferite remorci pot fi, de asemenea, combinate pentru a forma un tow tractor.
Tracțiune puternica
Tow tractor seria CTX: datorită designului compact și a manevrabilității bune, acestea sunt vehiculele de remorcare ideale pentru sistemele de tren remorcher. Tractoarele robuste de tractare au o putere de tracțiune foarte bună și, datorită motoarelor puternice de tracțiune AC de 48 volți, au o tracțiune ridicată. Sistemul de acționare cu întreținere redusă a fost proiectat pentru cele mai dificile aplicații cu funcționare silențioasă. Locul de muncă ergonomic al șoferului nu lasă nimic de dorit. Șoferul poate urca și coborî cu ușurință acest echipament din ambele părți. Locul de muncă în sine oferă mult spațiu pentru picioare, un aranjament pentru pedale în stil auto și compartimente generoase de depozitare. Nivelurile reduse de vibrații și un nivel minim de zgomot în timpul funcționării garantează o conducere confortabilă și sigură.Până la 20 de parametri de performanță sunt programabili individual pe CTX, incluzând accelerația, funcția de fluare și frânarea regenerativă, pentru a adapta performanța de conducere la cerințele operatorului. Numeroase opțiuni, cum ar fi un suport cu lumină de avertizare, o cabină confortabilă a șoferului sau ajutorul de cuplare / decuplare asigură adaptarea optimă a vehiculului la profilul cerințelor operației.
Concentrați pe cerințele clientului
Ideea trenului Clark Tugger s-a născut după finalizarea cu succes a unui proiect pentru clienți și cunoștințele acumulate din acesta. Un mare producător de automobile din Federația Rusă a cerut un tren de remorcare pentru furnizarea mai eficientă a materialelor la producție, care este concepută în egală măsură pentru transportul de paleți europeni și alte dimensiuni de paleți. La uzină, motoarele mari și grele cu greutatea de 1600 kg, precum și alte piese ale furnizorului urmau să fie livrate la linia de producție imediat. Având în vedere că zona de trafic este critică pentru spațiu, s-a dorit ca remorcile să poată fi încărcate din ambele părți. În plus, trenul de remorcare trebuia să poată păstra exact pe banda specificată. Acest profil de cerințe a dat naștere remorcii duble cu cadru U CTR02. Astăzi, clientul poate transporta piese de diferite dimensiuni și greutăți la stațiile de asamblare, prin urmare crește valoarea adăugată.
Sistemul de tren remorcare Clark poate fi extins după necesități și oferă clienților numeroase avantaje: Pe lângă o aprovizionare la cerere și eficientă a liniei de producție conform așa-numitului principiu de rulare, operatorul economisește spațiu logistic cu tow tractor Clark și poate reduce atât inventarele sale, cât și consumul său de energie. Riscul de accidente poate fi, de asemenea, redus din cauza unui volum mai mic de trafic în uzină.